Sådan formidler du et kompliceret budskab til dine medarbejdere

GDPR

Er du leder, HR-medarbejder, eller sidder du blot i en position, hvor du har behov for at formidle et kompliceret budskab? Så ved du, at det kan være rigtig svært at blive både hørt og forstået. Derfor er det en god idé, at formidle budskabet simpelt og i øjenhøjde.
Den opgave tog vi til os, da Aller Media skulle formidle den nye persondata forordning – bedre kendt som GDPR.

Simpelt og kort

Vi splittede budskaberne op, så man ikke skulle forholde sig til mange kompleksiteter på én gang. Og ved simple visuelle greb, kommunikerede vi essensen af GDPR ud i 4 små film, så vi sikrede at forordningen blev set og forstået.

De 4 film blev dels vist på et fællesmøde for hele virksomheden, på virksomhedens intranet samt løbende på storskærme rundt om i bygningen. I tillæg blev en folder delt rundt, hvor budskaberne blev rullet mere detaljeret ud.